16 Şubat 2013 Cumartesi

Gün sırası bende :)

menümü belirledim ve alışverişimizi yaptık.Aras ilgi düşkünü bir çocuk olduğundan pek beni yormayacak şeyler seçmeye çalıştım.Sizlerinde fikrini alayım dedim.




Peynirli poğaça yapacağım tuzlu olarak.Yorucu değil ,tarifini beko fırınımı ilk aldığımda pişirme kitabından öğrenmiştim.Fırın kitapçığından bakarak yapmış olduğum için pişiminde de sorun yaşamıyorum.




halley pasta hem cok pratik,hem lezzetli hemde 1 akşam önceden yapıp dolapta dinlendireceğim için Cuma günü 1 çeşitten kurtulmuş olacağım:)


limonlu muffin.bunu ikea'dan aldığım sockerkaka muffin kalıplarıyla yapıyorum.Biraz fazla buyuk oluyor ama yumuşacık ve hafif olduğundan ağır gelmiyor.





son olarak incirli cevizli nişasta kurabiyesi.tam olarak bu sekilde olmuyor daha top bir görüntü oluyor.biraz uğraştırıcak çünkü önce kuru incirleri minik minik dograyıp 10-15 dkk kadar kaynatıyorum.1 paket margarini eritip soğumaya bırakıyorum ve 1 bardak ceviz içini robottan geçirdikten sonra ortalama 550 gr nişasta ve alabildiğince un ile hamuru yoğuruyorum.20 dkk 160 derece de piştikten sonra sıcakken üzerine 1 tatlı kaşığı tarçın ile bir tatlı kaşığı pudra şekerini karıştırıp süzgeçle serpiştiriyorum.Çok lezzetli oluyor.denemenizi tavsiye ederim.benim fırınım düşük sıcaklıkta da iyi pişirdiği için 160 derece normal tarifte 180 derece yazıyordu.

bütün bunlar için aldığım eksik malzemeler ve oğlumuzun bezi maması derken günde gelecek parayı  aştık :)
ama maksat bir arada olmak görüşmek.çok tatlı komşularım var.genelimiz yeni evli,15 günde 1 toplanıp birbirimizi görme sohbet etme şansı buluyoruz.. bekarken pek sıcak bakmadığım gün işi sıra sana gelince yorucu gibi gelse de zevkliymiş..tavsiye ederim :))

10 yorum:

  1. Herşey harika gözüküyor:)
    Beni de pazartesi ciddi bir maraton bekliyor.
    Umarım alnımın akıyla kalkarım altından::)
    Muhabbetle..

    YanıtlaSil
  2. teşekkür ederimm.umarım pazartesi dilediğiniz gibi geçer :)
    sevgilerr

    YanıtlaSil
  3. çok lezzetli görünüyorlar :)şimdiden ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  4. sağol tatlımmmm.tarifleri veririm :)))

    YanıtlaSil
  5. keşke evde olsam da gün gün gezsem diye hayıflandım birden :(

    YanıtlaSil
  6. yakında komşularından bir çevren olur giriverirsin.bizimde çoğu çalışıyor günü de çalışanlar istedi görüşemiyoruz en azından gün olsunda görüşmüş olalım diye :)

    YanıtlaSil
  7. Her şey harika görünüyor :)

    YanıtlaSil
  8. ya ne güzel bak komşuların var :))(kıskanan insan:D) benim etrafımda hiç oyle komsuluk yapacagım kimse yok(yada be artık kimseye güvenemiyorum)ben yalnızım arkadiş :D Allah ağzının tadını bozmasın şekerim... bu arada çok güzel hazırlıklar yakın olsak atlar gelirdim:( öptüm arasınıda senide:)))

    YanıtlaSil
  9. ne iyi olacaktı yakın olsak.ben komşu açısından gercekten şanslıyım yksa burada patlayabilirdm :)

    YanıtlaSil