9 Ocak 2013 Çarşamba

alışveriş

Söylemesi bile bi ayrı güzel. Söz konusu alışveriş ise kime ne alınacağının önemi olmadan zevklidir ama hele  bir de bebeğiniz için bir şeyler bakıyorsanız tadından yenmez.Minicik ürünler kocaman paralar :) tabi alışveriş kısmının çocuğu sevgili annem halletti sağolsun ben sadece telefonla marka söyledim ara ara beğendiklerimizi aldık bizde vitrin bakarken.Her seferinde elim kız çocuklarının cicili bicili elbiselerine gidip gidip dönüyordu.Ben Aras için de bir süre kız bu çocuk,süpriz olabilir, kordondur diye direttim ama etkili
olamadım :)
Doğup da elime alana kadar hep bir kız çocuğu kadar tatlı olamayacağını düşünmüştüm,yanılmışım.

Alt açma aldık Aras'ımıza,bir tane annem,bir tane de abimler almış,o alt açma faydalı bir ürün ama alt açmaktan başka bir sürü de yere kullandım.bebek arabasına koyduk birini,salona koltugun üstüne birini,anakucagının içine birini..He bir de içlik mi denir artık bilemiyorum ondan bol bol alınmalı ve bulduğunuz yerden ileriki aylar içinde almanızı tavsiye ederim hem cabuk büyüyorlar hem küçükken de büyükkende giydirmek gerekiyor-tabi kış bebeğiyse-.Çocuk büyüdükce o içlikler karaborsaya düşüyor,daha önce oradan aldığınızı iddia ettiğiniz dükkanlar bile uzay mekiğinden bahsediyormuşsunuz gibi  bakıyor.Bebek alışverişinde bol bol 0-3 aylık kıyafetler alınmalı bence..Çok alma kızım cabucak büyüyor,hediyede gelecek ona bir sürü laflarına aldırış etmeden.. Hediyeler evet geliyor tahmin edilenden de çok bereketli oluyor bebek ama büyük alınıyor ve çocuk öyle dendiği gibi bir anda kocaman olmuyor.Evet gelişimleri hızla ilerliyor çok şükür ama 3 ayda az bir süre değil kıyafet canavarları için.. Ya kusar,ya bezi taşar,ya terler ya da ilk ayların vermiş olduğu -buldumcuk- psikolojisiyle aman üşümesin aman temiz giyinsin derken bol bol kıyafet değişilir durur..

Bir de sallanır beşik alındı yatak odasına yanımıza koymak için sağ olsun 40 gün yattı içinde tabi hiç uykuyla arası olmayan bir bebek olduğunu düşünerek yattı demek ne kadar doğru olur bilemedim :) Henüz küçücükken bile size istediğini yaptırabiliyor.Ben uyutup beşiğine koyuyorum o uyanıyor,alıyorum tekrar uyutup koyuyorum tekrar uyanıyor bu onu kendi yatağıma koyana kadar sürüp gidiyor..Oysa hep yanımda yatırmayacağım ki odasına çabuk alıştırabileyim diyordum.

İkili takımlar alt üst olarak ev içinde giydirmek için daha ideal çünkü altını değiştirirken kolaylık ve daha az üşürmü düşüncesi.Tulum ise dışarısı için uygun bir tarafı açılır derdi olmuyor.Bir de bebek çantaları çok büyük icat :) ben almamıştım başta gerek duymadım koymam diye düşündüm ama battaniye sarılmış bebek kucakta pek içi rahat bi şekilde taşınmıyor,battaniye kayabiliyor açıldı açılcak stresi ve çocuk uyuyamıyor rahatça.Çantayı eltim teklif etti kızınınkini verdi koyduk Arası içine hem sıcak olduğunun rahatlığı,hem rüzgar almadı yüzü hemde uyuyuverdi arabanın tıngırtısında. Tavsiye edebilirim annelere.Gel gelelim ki o puset.bebek arabası alırken pusetli beğendik ve puseti 1-2 kez anca kullandık.İyi bir markadan güzel bir araba beğendik aldı teyzemiz hediye olarak ama fiyatı 2 ye katlayan o sevgili puset bana çocuğu rahat ettirir hissi vermedi hiç gel gelelim Aras da pek içinde durmadı bakalım bundan sonra durur umarız.

Ben ilk çocuk heyecanıyla herşeyin markasına özen verdim başta ama kaliteli ürünler pazarda da olabiliyor bazı güzel markalar pazarda dükkan fiyatlarından daha uygun satılıyor.Bebeğinize yapacağınız bol alışverişte pazara göz gezdirin derim :) Bir de adını bilemiyorum ama polar gibi yumuşak kumaşlı 4 tarafı çıtçıtlı ve fermuarlı kısmı olan battaniyeler de çocuğunuzun kendi üstünü açamaması,sarıp sarmalanması için çok kullanışlı.Alınması gerekenler hiç bitmez,iyi alışverişler :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder